söndag 24 maj 2009

Där Spendrups inte varit förut


I går kväll var det dags för en Beercan Chicken........
Hr länge tänkt göra den men inte orkat göra adaptern till grillen så jag kan få rätt höjd.
Igår orkade jag kapa till plåten jag behövde och sen var det dags....
1st fäsk pippi ca 1.6 kg ingniden med Min basgrill rubb....
1st 33cl bira med hälften urdrucken och 2msk basrubb i burken..
tryck upp burken med öl och rub i kycklingen, jag du vet var...
ställ Kycklingen på grillgallret och balansera upp den med dess ben.
ska grillas i inderektvärme och ca 4 nävar rökspån (Hickory),
det tar ca 1½ timme att få den klar,har du tempmätare ska den ligga på ca 80grader i kärnan när den är klar.
ställ på skärbräda och låt vila ca 10min
skiva upp och njut

1 kommentar:

  1. test verkar inte gå att komentera på mina inlägg

    SvaraRadera